14 Kasım 2011

Törki$ tiçhirim ben ...





Hayatimin dolu dolu anlarinda gunluk tutmadimda valla en bostan zamanlarinda yazicak biseyler yok iyimi hergun ayni bu ne la dunun aynisi diyorum her gece sabaha dogru uyumadan once neyse ufacik tefecik bi kiprasma oldu 8 ve 6 yasinda iki tane biri kiz biri oglan ogrencim oldu bunlara zamaninda kulagindan kuruttugumuz halde turkçe konus anlamazlarsa anlamasinlar en azindan kulaklari duymus olur sonra kapar bak turkçe konus dememize ragmen koyden indim sehre fransizcasiylan konusan amcam çocuklari turkçeye fransiz birakti ayda yilda bi gorusunce bizim konustugumuz turkçeden nolcakti ha bi slm nasilsin demeyi biliyordu buyugu firat geçen arabada bi turkçe konus oglum deyip sadece melaba nasilsin diyen çocuga essek herif baska bi bok bilmen zaten diye çikismasi çok abes kaçti çocuk ne bilsin turk televizyonlari bari aç demi evde bu sabahlari wc de ipad dan kurtlar vadisi izlemek gibi olmuyor oturcan çocuklarinla izliycen konusmaya çaliscan anlamasa bile duysun diye neyse velhasil çocuklar her turkiyeye gidislerinde daha fazla turist mualemesi gormesinler diye çirkin betty yengem pazartesi ve persembeleri okul çikislarinda bizim eve getirip ders vermemi reca etti bende hay hay dedim içimden su iphone 5 çiksada amcam iphone 4S ini verse artik bana bak çocuklarada turkçe ogretçez dedim aldim geldim 

persembe gunu onceden turkçe ogretmediydim kimseye keza okul zamanlarimda edebiyat ve turkçe dersleri paso yanimdaki best friendim ile kuçuk kagitlar uzerine yazdigimiz fantezilerle dolu olurdu dersi dinlemez hayali sevgili yapar onlan sura gittik suna yaptik sizofren sizofren takilir sinavlardada kopya çekerdik kompozisyon sinavlarinda sinifta amerikada kuzeni olusuyla ovunen stephen king in her kitabini okudum havasinda oznur kizimiz 95/100 alir biz sadece gaztelerden guzin abla okuyan kitle 35 mximum 40 alirdik sinavlardan velhallice ben turkçe nasil ogretebilirim diye bi analiz yaptim dedim once alfabeden basliyim sonra sen ben $ubuo diye devam ederim dedim alfabeden basladik sonra tanisma dersine geçtim meraba nasilsin kaç yasindasin adin ne gibi bunlari 30 kez tekrarlattim çocuklara onlar bana sordu ben onlara derken iki saat doldu analari geldi aldi gitti dedim pazartesiye iyi çalisin kagida bakmadan konscaz bugun aldim geldim pek çalismamislar biri kuzenine gidip saatlerce playstation oynayip zombi ye donusmus butun haftasonu otekide kiz kuzeni ile evcilik oynamis paso...

oglenden peynirli turta gibi bisey yapmistim yani buzluktan çikarip firinda cozdurdugum turta dan ayirdim iste birer dilim çocuklar o saatlerde kitliktan çikmis gibi oluyordu yesinler bir bardak asitli kolaylan dedim begenmediler gittim yarim ekmege nutella surdum firat için funda ben ekmeklen yemem kasiklan yerim dedi verdim eline caaanim nutellayi kasiklan bitirdim deyip verdi elime agzi yuzu çukulata yuh dedim neyse bugun ufak seylerden baslayalim dedim otur kalk çomel yat zibar gibi okuyabilseler « gel » diyorum « jel diyorlar «  I lari bi soyletemiyorum çIK diycem çik derler amanin dedim yoruldum bagris çigris bi susun be  kafa utulediniz demeye kalmadan analari geldi ...

kahve içerken yememis içmemis hemen elmyra bizim çocuklara turkçe ogretio diye ayni dertten muzdarip komsu kizina demis 16 yasinda kazik kadar kiz babasi turk anasi french iste turkçe bilmiyormus rusça biliyormus ee dedim ilgilenirmisin dedi aklima saati 20 eurodan haftasonlari ilgilenirim aslinda dedim msnimi ver dedim yengeye beni eklesin konusalim dedim sonra annemgil hiç parami verirler gonullu sanarlardir dedi ne gonullusu ya dedim parasizliktan banka hesabim kan agliyor burda hadi digerleri çocuk ve kuzencikler ama kazik kadar en son geçen yilbasinda bi koseye sinmis yemegini tikinan kim bu kiz ya ailedenmide aile kutlamamizda diye kendi kendime sordugum kiza ogretemem belese valla hayir çok zengin bisey olurum hayrina derim ama su durumda en son ugrascagim sey turkçe ogretmek onun yerine son ses muzik dinler efkarima efkar katarim napiyim ama kiz saati kaç para deyicek olursa hemen istedigin zaman gelebilirsin diycem bakalim eger para konusu geçmezse kusura kalma kutlecim ben daha yeni basladim çocuklarda ilerleme saglayabilirsem seni sikistirabilirim haftasonuna diycem ne diyim gerçi butun haftalik için is bulursam diger iki zipir haftasonuna kayar hiç veremem aman babasi ogretsin be yada girsin netten ogrensin du sen livemocha yi tavsiye edeyim :p 
ordan çince ogrenmistim azicik lol belki bu kizada faydasi olur ;)  

neyse yarin araba surcem iyi geçer ins aminnn tchuss alman usulu ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar